Odpowiedzi

2010-02-10T16:52:18+01:00
Śmierć biskupa pragi wojciecha (cesarz otton 3 był jego przyjacielem)
dążenie do stworzenia panśtwa uniwersalistycznego przez Ottona II (B.Chrobry
był władcą Sklawini)
Otton III chciał poznac B.Chrobrego
3 2 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-10T16:52:34+01:00

Hejka
Przyczyny:
-cesarz niemiecki Otton II przyjechał na grób swojego przyjaciela św. Wojciecha
-dążenie do stworzenia panśtwa uniwersalistycznego przez Ottona II (B.Chrobry był władcą Sklawini)
-Otton III chciał poznac B.Chrobrego

Znaczenie:
-Sojusz polsko-niemiecki
-Polska przestaje płacic trybut z Pomorza
-Chrobry uzyskuje zgode na koronacje
-powstanie arcybiskupstwa w Gnieźnie -> Gaudenty Radzim arcybiskupem
-powstały trzy nowe biskupstwa w Kołobrzegu, Wrocławiu i Krakowie
2 3 2