Jaką kwotę wpłacono na 3-miesięczną lokatę terminową, oprocentowaną 2% w skali roku, jeżeli po 6 miesiącach wysokość lokaty wraz z odsetkami wyniosła 10 080,16zł? W obliczeniach uwzględnij podatek od odsetek w wysokości 20%.

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-10-12T16:13:23+02:00
Hej!.

Czytając twoje zadanie dopatrzyłam się błędu.
Popraw go sobie, bo możesz dokonać błędnych obliczeń.

PODATEK WYNOSI 19%.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-12T18:29:14+02:00
Będzie to kwota 10000zł
10000 * 2% : 360dni * 90dni kwota, którą otrzymasz będą to odsetki za 3 m-ce
od niej odejmiesz 20% podatku ite pomniejszone odsetki dodasz do kapitału czyli do 10000 zł
kapitał+ odsetki * 2% :360dni * 90dni = odsetki za kolejne 3 m-ce
od tych odsetek odejmiesz 20% podatku i otrzymaną kwotę dodasz do kapitału z odsetkami za pierwsze 3 m-ce i otrzymasz kwotę 10080,16
2 1 2