Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-10T16:53:09+01:00
Zadanie rozwiazujemy metodą na krzyż

długość cienia drzewa - 2,25m
długość cienia Oli - 1 i 1/8m czyli 1,125m
wysokość Oli - 1,5m

1,125m_______1,5m
2,25m________x

x=2,25m*1,5m/1,125m=3,375m/1,125m=3m

Odp.Wysokość drzewa ma 3m
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-10T16:53:15+01:00
Rozwiązanie zadania po przekątnych

długość cienia drzewa - 2,25m
długość cienia Oli - 1 i 1/8m czyli 1,125m
wysokość Oli - 1,5m

1,125m---------1,5m
2,25m--------x

x=2,25m*1,5m/1,125m=3,375m/1,125m=3m

Odp.Wysokość drzewa wynosi 3 m.