Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-10T17:03:29+01:00
Celem mojej rozprawki bedzie udowodnienie,że człowiek nie moze zyc bez miłości.
Uczucie to musi przeżyć każdy z nas niezaleznie od wieku.
Przykładów możemy szukać w literaturze.
Jestem pewna,że utwór Szekspira "Romeo i Julia" jest dobrym argumentem
stwierdzajacym ta teze. Główni Bohaterowie popełniaja samobojstwo, bo niemoga
żyć bez siebie nawzajem .Sa dla siebie wszystkim mimo mlodego wieku.
Wynika z tego że milosc jest potrzebna kazdemu z nas i jeżeli
jej nie mamy to jestesmy zdani na wszystko.
Kolejnym przykladem na to jest utwór Słowackiego "Balladyna".
W tej ksiazce kobieta zabija swoja jedyna siostre,dlatego ze chce wyjsc za maz za ksieca.
Niemogła zniesc ze jej siostra bedzie kochala wiec ja zabila.
Jak widzimy dla miłosci mozemy zrobic wszystko.
Następnym argumentam jest książka H.Sienkiewicza "Krzyżacy".
Tutaj z kolei Zbyszko Bogdańca wyrusza na poszukianie swojej
ukochanej Danuśki,która zostala porwana.Robi to dlatego ze ja kocha
i nimoze bez niej żyć.Z tego utworu dowiadujemy sie poraz trzeci
ze dla milosci mozemy zrobic wszystko i jak kogos
kochamy to nie sa dla nas problemem zadne przeszkody.
W świetle przytoczonych argumentów, mogę stwierdzic ,ze człowiek
niemoze zyc bez milosci.Jeżeli kogos kochamy
to zrobimy wszystko.Nie sa dla nas wtedy straszne przeszkody.
moim zdaniem milosc jest najwazniejsza i niemozemy bez niej zyc.

Ps. Sorki za błedy ..
1 5 1
2010-02-10T17:03:33+01:00
Miłość w życiu człowieka jest elementem wpisanym w jego los. Każdy dąży do osiągnięcia szczęścia w miłości, choć te miłości bywają różne to, szczęście, które z nich płynie jest podobne. Miłość może być matczyna, braterska, do Boga czy do ukochanej osoby. Bez miłości każdy człowiek odczuwa pustkę we własnej osobowości, jego życie robi się smutne i szare, dlatego większość ludzi kogoś kocha, i nie wyobraża sobie życia bez miłości.

Jest to problem tak stary jak świat dlatego już w starożytności artyści, poeci i pisarze nawiązywali do tego tematu. Uczucie miłości jest również zawarte w "Antygonie" twórczości wspaniałego dramatopisarza Sofoklesa. Miłość zawarta w tym utworze jest doskonałym przykładem uczucia darzonego do brata. Również w późniejszych epokach nawiązywano to tego tematu.

W średniowieczu w pracach artystów wyrażana była głównie miłość do Boga, wynikało to z poglądu jaki panował w tej epoce. Jednym z najlepszych przykładów miłości do Boga i bliźniego jest utwór "Kwiatki św. Franciszka", który opowiada o życiu św. Franciszka z Asyżu. Św. Franciszek kochał wszystkich i wszystko co powodowało, że czuł się bardzo szczęśliwy, a jego wszechobecna miłość ściągała do zakonu nowych braci. Liryka średniowieczna również opierała się na tematyce miłosnej, doskonałym przykładem miłości matki do syna jest "Lament świętokrzyski". W utworze tym Maryja opłakuje śmierć syna swojego Jezusa oraz mówi o uczuciu, którym go darzyła.

W renesansie William Szekspir nawiązał to tematyki miłosnej we swym arcydziele "Romeo i Julia" W utworze tym została przedstawiona prawdziwa miłość, a nie uczucie dla samego uczucia i zasady. Romeo jest doskonałym przykładem osoby, która się zmienia pod wpływem tak silnego i wspaniałego uczucia jak miłość. Śmierć Romeo dowodzi nam, że człowiek naprawdę zakochany zdolny jest do samobójstwa. Ten i inne utwory dowodzą o trafności stwierdzenia Jana Pawła II. Miłość bowiem towarzyszy nam na co dzień, czy tego chcemy czy nie. Osobiście zgadzam się z Janem Pawłem II i uważam , że każdy z nas nie może żyć w szczęściu bez miłość.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-10T17:05:11+01:00
Uczucie to musi przeżyć każdy z nas niezaleznie od wieku.
Przykładów możemy szukać w literaturze.
Jestem pewna,że utwór Szekspira "Romeo i Julia" jest dobrym argumentem
stwierdzajacym ta teze. Główni Bohaterowie popełniaja samobojstwo, bo niemoga
żyć bez siebie nawzajem .Sa dla siebie wszystkim mimo mlodego wieku.
Wynika z tego że milosc jest potrzebna kazdemu z nas i jeżeli
jej nie mamy to jestesmy zdani na wszystko.
Kolejnym przykladem na to jest utwór Słowackiego "Balladyna".
W tej ksiazce kobieta zabija swoja jedyna siostre,dlatego ze chce wyjsc za maz za ksieca.
Niemogła zniesc ze jej siostra bedzie kochala wiec ja zabila.
Jak widzimy dla miłosci mozemy zrobic wszystko.
Następnym argumentam jest książka H.Sienkiewicza "Krzyżacy".
Tutaj z kolei Zbyszko Bogdańca wyrusza na poszukianie swojej
ukochanej Danuśki,która zostala porwana.Robi to dlatego ze ja kocha
i nimoze bez niej żyć.Z tego utworu dowiadujemy sie poraz trzeci
ze dla milosci mozemy zrobic wszystko i jak kogos
kochamy to nie sa dla nas problemem zadne przeszkody.
W świetle przytoczonych argumentów, mogę stwierdzic ,ze człowiek
niemoze zyc bez milosci.Jeżeli kogos kochamy
to zrobimy wszystko.Nie sa dla nas wtedy straszne przeszkody.
moim zdaniem milosc jest najwazniejsza i niemozemy bez niej zyc.