1a)Jaką wysokość ma trójkąt równoramienny o podstawie 12 cm i ramieniu 10 cm?
b)Jaką wysokość ma trójkąt równoboczny o boku długości 10 cm?

2 W trójkącie ostrokątnym ABC. Boki AC iBC mają długość √13 i 5
a wysokość poprowadzona z wierzchołka C ma długość 3. Oblicz pole tego trójkąta

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-10T17:07:24+01:00
1. a. Z tw. Pitagorasa

h^= 10^-6^
h^= 36
h=6

b. tak samo:
h^= 100^-5^
h^= 75
h= 5 pierw.3


2010-02-10T17:09:23+01:00
1
a)8cm
b)8.67
2
a)9cm²

napewno dobrze