Powierzchnia ścian w pokoju jest równa 50m2. Pan Mietek chce ściany tego pokoju wyłożyć płytami kartonowymi-gipsowymi o grubości 12,5 mm. O ile zmniejszy się objętość powiegrza w tym pokoju ?

Musze to mieć na dziś :(
Prosze pomóżcie

2

Odpowiedzi

2010-02-11T11:05:03+01:00
50m2=50000m
12,5mm razy 50000=625,000,0mm3
625mm3=0,625m3
Odp.:W tym pokoju objętość powietrza zmniejszy się o 625mm3 a to jest 0,625m3.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-11T11:19:35+01:00
Wystarczy obliczyć objętość płyt kartonowych

dane
a*b=50m2 powierzchnia płyt
c=12,5mm/1000=0,0125m grubość płyt(zmiana jednostki z mm na m)
szukane
V=?

obliczamy z wzoru
V=a*b*c
V=50m2*0,0125m
V=0,625m3 (metrów sześciennych)

Objętość płyt wynosi 0,625m3
odp.:
objętość powietrza o tym pokoju zmniejszy się o 0,625m3

pozdrawiam :)