A . W trójkącie prostokątnym przeciwprostokątna ma długość 34 cm, a jedna z przyprostokątnych ma długość 16 . Oblicz długość drugiej przyprostokątnej.

b. Przeciwprostokątna trójkąta ma długość 10 cm, a jedna z przyprostokątnych 2 pierwiastki z 10 cm. Oblicz pole tego trójkąta.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-10T17:19:08+01:00
A)16^+x^=34^
256+x^=1156
x^=900
x=30
b)10^=2pier10+x^
100=40+x^
x^=60
x=2pier z 15
P=1/2*2pier z 15*2pier z 10
P=5pier z 24
1 5 1
2010-02-10T17:20:02+01:00
A)
16²+x²=34²
34²-16²=x²
x²=900 /√
x=30

b)
(2√10)²+x²=10²
10²-(2√10)²=x²
x²=60 /√
x=2√15

P=½*a*h
P=½*2√10*2√15
P=10√6
1 5 1