Odpowiedzi

2010-02-10T17:21:07+01:00
HBr:
napisz nazwe: kwas bromowodorowy
reszta kwasowa: Br -
pierwiastek główny: brom
wzór strukturalny: H - Br
tlenek kwasowy: brak
nazwa soli: bromek
właściwości: silnie toksyczny zwiazek chemiczny, parzy skóre
zastosowanie:otrzywynie bromków i związków organicznych zawierających brom, w analizie chemicznej
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-10T17:30:46+01:00
1.Bromowodów
2.81u % masowy pierwiastków: 98,8 % Br 1,2% H stosunek masowy pierwiastków: H:Br 1:80
3.Wodór
4.H-Br
5.kwas bromowodorowy
6.bromek wodoru
7.Bezbarwny gaz, silnie dymiący na powietrzu,jest analogiem chlorowodoru,Bromowodór drażni oczy i drogi oddechowe. W temperaturze 530 stopni rozkłada się na pierwiastki składowe. Łatwo rozpuszcza się w wodzie (600 j. bromowodoru w 1 j. wody przy 0°C) tworząc mocny kwas bromowodorowy.
8.Stosowany do syntezy innych związków nieorganicznych, a także w laserach ksenonowych. Większe zastosowanie mają jego sole - bromki.
1 1 1
2010-02-10T17:33:29+01:00

nazwa: kwas bromowodorowy /bromowodór
reszta kwasowa: Br [jednowatrościowa]
pierwiastek główny: brom
wzór strukturalny: H-Br
tlenek kwasowy: nie ma
nazwa soli: bromek /l.mn bromki :d
właściwości: łatwo rozpuszczalny w wodzie, bezbarwny, temp wrzenia -67stopniC, duszący zapach, podrażnia oczy i drogi oddechowe
zastosowanie: otrzymywanie bromków metali,
2 3 2