Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-10T17:18:56+01:00
X- cyfra dziesiątek 1 liczby
y cyfra jedności 1 liczby

10x+y- cala liczba (pierwsza)
10y+x- po przestawieniu (druga liczbe)


10x+y+10y+x=11x+11y= 11(x+y)

na pierwszy rzut oka widać ze liczba jest podzielna przez 11 ponieważ mozna bylo tą 11 wyciągnac przed awias
Najlepsza Odpowiedź!
  • Roma
  • Community Manager
2010-02-10T17:46:34+01:00
X - cyfra dziesiątek liczby
y - cyfra jedności liczby

10x + y - liczba dwucyfrowa
10y + x - liczba po przestawieniu cyfr

10x + y + 10y + x = 11x + 11y = 11*(x + y)

11*(x + y) : 11 = x + y

Odp. Suma liczby dwucyfrowej i liczby powstałej z przestawienia cyfr tej liczby jest liczbą podzielną przez 11.