1. W sklepie było 80 kg mąki i 120 kg cukru.Oblicz stosunek ilości mąki do ilości cukru i stosunek ilości cukru do ilości mąki..

2. Długość prostokąta jest równa 4,5 dm a szerokość 9 cm.Jaki jest stosunek długości do szerokości w tym prostokącie ??

daję 2 zadania bo to "podobno" łatwe jest,chociaz ja tam nie czaje..
Najjjjj czeka :)

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-10T17:26:10+01:00
Zad.1
stosunek ilosci maki do ilosci cukru

₁₂₀⁸⁰=⁸₁₂=₃⁴=4:3

stosunek ilosci cukru do ilosci maki

¹²⁰₈₀=¾=3:4

zad.2

dł 4,5dm= 45 cm
szer. 9cm

długość podzielic na szerokosc

⁴⁵₉=⁵₁=5:1
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-10T17:26:13+01:00
1.
80 kg- waga mąki
120 kg- waga cukru

Stosunek ilości mąki do ilości cukru = 2:3
80kg : 120kg=2: 3

Stosunek ilości cukru do ilości mąki = 3:2
120kg : 80kg = 3:2

2.
Długość prostokąta- 4,5dm= 45 cm
Szerokość prostokąta- 9 cm

Stosunek dł. do szer. prostokąta = 5:1
45cm : 9cm= 5:1

Stosunek szer. do dł. prostokąta= 1:5
9cm : 45 cm= 1:5
1 5 1