Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-10T17:21:39+01:00
Dorośli za bilet wstępu do ZOO płacą 11zl. Cena biletu dla dziecka stanowi połowę ceny biletu dla dorosłego. W niedzielę ZOO odwiedziło 1200 osób. Wydały one na bilety 9350zł.Ile dzieci w tym dniu było w ZOO.
odp to 700 dzieci a jak to obliczyć

x- ilość dzieci
y - ilość dorosłych

5,5x+11y=9350
x+y=1200

5,5x+11y=9350
y=1200-x

5,5x+11(1200-x)=9350
5,5x+13200-11x=9350
-5,5x=-3850
x=700

Mam nadzieję że pomogłam :)
4 5 4
2010-02-10T17:24:23+01:00
Cena biletu dla dorosłych = 11 zł
cena bilety dla dzieci = 5,5 zł
a-ilość sprzedanych biletów dla dorosłych
b-ilość sprzedanych biletów dla dzieci
9350=11a+5,5b
a+b=1200
a=1200-b
9350=11(1200-b)+5,5b)
9350=13200-5,5b
3850=5,5b
b=700
a=1200-b=1200-700=500
2 3 2