Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-10T17:24:36+01:00
Pełni funkcję ochronną, tworzy środowisko dla zarodka.
Jajo ptasie chroni zarodek przed obrażeniami mechanicznymi.
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-10T17:26:37+01:00
Rola błon płodowych :

- odbywa się przez nie odżywianie i oddychanie
-usuwanie szkodliwych produktów przemiany materii zarodka

B) elementy jaja ptasiego

Budowa jaja ptaka: 1 - skorupka wapienna, 2 - zewnętrzna błona podskorupowa (pergaminowa), 3 - komora powietrzna, 4 - wewnętrzna błona podskorupowa, 5 - sznury białkowe - chalazy, 6 - białko gęste, 7 - osłona żółtka, 8 - wewnętrzna warstwa białka płynnego, 9 - żółtko białe, 10 - żółtko żółte, 11 - tarczka zarodkowa
6 2 6