Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-10T17:24:56+01:00
Główne zadania nerek to:
usuwanie z moczem szkodliwych produktów przemiany materii,
zatrzymywanie składników niezbędnych dla organizmu, które ulegają przefiltrowaniu do moczu pierwotnego (resorpcja),
regulacja objętości płynów ustrojowych,
wpływ na ciśnienie tętnicze krwi (układ renina-angiotensyna-aldosteron),
wpływ na prawidłową erytropoezę (produkcja erytropoetyny),
wpływ na równowagę kwasowo-zasadową (pH krwi), dzięki możliwości zakwaszania moczu,
wpływ na układ kostny przez produkcję aktywnych postaci witaminy D3.


pozdrawiam i całusa zostawiam!;)

liczę na naj!;)
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-10T21:03:20+01:00
Zapewnia homeostaze ustroju poprzez wpływ na objetosc i skład płynów ustrojowych. bierze udział w regulacji rownowagi kwasowo- zasadowej. Przejawia sie tez w wchlanianiu zwrotnym substancji niezbednych dla organizmu, które przefiltrowaly sie do moczu pierwotnego.
1 5 1