Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-10T17:34:36+01:00
Proces fotosyntezy zachodzi w wyspecjalizowanych organellach – chloroplastach, zawierających barwniki fotosyntetyczne. Rosliny pobierają dwutlenek węgla z powietrza i przy pomocy słońca przetwarzają go na tlen, którym oddychamy.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-10T20:48:48+01:00
Fotosynteza to złożony proces, w którym z dwutlenku węgla i wody, przy udziale energii słonecznej, wytwarzana jest glukoza. Proces ten może przebiegać wyłącznie w komórkach zawierających chloroplasty. W organellach tych znajduje się chlorofil - barwnik, który ma zdolność pochłaniania światła. Dzięki niemu energia świetlna jest przekształcana w energię chemiczną, umozliwiającą przebieg reakcji prowadzących do powstania glukozy.

dwutlenek węgla + woda + energia słoneczna ----> glukoza + tlen

6CO2 + 6H2O + E ----> C6H12O6 + 6O2

mam nadzieje, że się przyda :)
1 4 1