Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-10T17:37:27+01:00
Fotosynteza przebiega w liściach, dlatego że zawierają one chlorofil bez którego reakcja by nie zaszła (zielony barwnik). Zdolność do przeprowadzania fotosyntezy wykazują wszystkie zielone części rośliny, Liść jest także organem transpiracji. Proces ten polega na wyparowywaniu wody przez żywe części rośliny, przy czym jest on przez nią regulowany.
2 1 2
2010-02-10T19:13:48+01:00
Fotosynteza to proces tworzenia pokarmu z dwutlenku węgla i wody przy udziale światła. Zachodzi w chloroplastrach komórek roślinnych zawierających zielony barwnik - chlorofil
[ z podręcznika do przyrody]
1 2 1