Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-11T15:35:04+02:00
Procesy pobierania tlenu i wydalania dwutlenku węgla przez organizmy roślinne,związane są z uwolnieniem energii ze związków organicznych. Oddychanie roślin zachodzi głównie w ciemności (tzw.oddychanie ciemniowe) U niektórych roślin pod wpływem światła może dochodzić do wzmożonego wydzielania dwutlenku węgla (tzw.fotooddychanie) co jednak nie prowadzi do wytworzenia ATP , a ma związek z fotosyntetycznym metabolizmem węgla.
*ATP- kwas adenozynotrifosforowy
14 3 14
2009-10-11T16:31:58+02:00
W dzień rośliny pobierają dwutlenek węgla i wydają tlen a w nocy pobierają tlen i wydalają dwutlenek węgla
19 4 19