Tablica informacyjna w szkole miała wymiary 1,2m na 2,5m . Nie mieściły się na niej wszystkie informacje potrzebne uczniom, więc postanowiono zamówić nową tablicę. Pierwszy z wymiarów zwiększono o 0,4m, a drugi o 0,2m. Oblicz o ile procent zwiększyła się powierzchnia tablicy informacyjnej. Zapisz obliczenia.

Sorry że tak mało punktów, ale więcej nie mam.
Proszę o szybkie rozwiązanie gdyż zadanie mam na jutro.

3

Odpowiedzi

2009-10-11T15:40:50+02:00
P = a*b
1.2 m * 2,5 m = 3 m kwadratowe
1,2 m +0,4 m = 1,6 m
2,5m + o,2 m= 2,7 m
1,6 m * 2,7 m = 4,32 m kwadratowego

3 m kw. ------ 100 proc.
4.32 m kw.-----x

3x= 432 /:3
x=144

144 procent - 100 procent = 44 procent

Odp. Powierzchnia tablicy zwiększyłą się o 44 procent. :))))))
9 4 9
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-10-11T15:40:53+02:00
Pierwszy wymiar zwiększono o 0,4 m zatem ma on teraz 1,2m+0,4m=1,6 m
Drugi wymiar zwiększono o 0,2 m zatem ma on teraz 2,5m+0,2m=2,7 m
Początkowo powierzchnia tablicy informacyjnej miała (liczymy pole prostokąta a więc mnożymy długość razy szerokość) 1,2m*2,5m=3 m²
Teraz po zwiększeniu wymiarów jej pole wynosi 1,6m*2,7m=4,32 m². Różnica w powierzchni wynosi 4,32m²-3m²=1,32m².
Zatem aby obliczyć jaki to procent liczymy jaką część stanowi w stosunku do pierwszego pola i mnożymy przez 100% wtedy
(1,32/3)*100%=(132/300)*100%=44%
Odp. Pole tablicy informacyjnej zwiększyło się o 44% :)
6 3 6
2009-10-11T15:43:59+02:00
No to zaczynamy (;

Tablica ma wymiary prostokąta 1,2m na 2,5m
To są wymiary tablicy, czyli 100%

P=a*b
P=1,2m*2,5m
P=3m²

Wymiary tablicy zwiększyły się o 0,4m dla 1,2m i o 0,2 dla 2,5m. Czyli nowe wymiary to: 1,6m na 2,7m

P=a*b
P=1,6m*2,7m
P=4,32m²


100%------>3m²
x---------->4,32m²

x=(100%*4,32m²)/3m²
x=144%

100%-144%=44%

Odp. Powierzchnia tablicy informacyjnej zwiększyła się o 44%

((;
3 4 3