Odpowiedzi

2009-10-11T15:39:58+02:00
X-samchody
y-motocykle

mamy uklad
x+y=40/*(-2)
4x+2y=140

-2x-2y=-80
4x+2y=140
---------------------
2x=60
x=30

x+y=40
x=30

30+y=40
x=30

y=10
x=30

Samochodow bylo 30 a motocykli 10
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-11T15:40:04+02:00
M - liczba motocykli
s - liczba samochodów osobowych

s + m = 40
2m + 4s = 140

s + m = 40
m + 2s = 70

odejmujemy stronami
-s = -30
s = 30

samochodów było 30