Odpowiedzi

2010-02-10T17:50:40+01:00
Larwa - ruchliwa, może mieć wiele par odnóży, bardzo ruchliwa i żarłoczna. To pierwsze stadium młodociane po wykluciu z jaja. Gdy larwa skumuluje dostatecznie dużo substancji zapasowych i "wyczuje", że następny etap jej rozwoju dochodzi (biorytm kontrolowany genami), szuka odpowiedniego miejsca, ulega przepoczwarzeniu. Przepoczwarzenie jest opóźniane w czasie dzięki hormonom juwenilnym (jest ich kilka i dają efekt kumulatywny). W stadium poczwarki owad ulega całkowitej metamorfozie na zasadzie kolejnych linień w wyniku których wyodrębniają się trzy główne tagmy owada (linienie następuje dzięki ektyzonowi - owadziemu hormonowi linienia), ekspresji ulegają geny HOX, dzięki czemu wykształcają się części ciała w odpowiednich miejscach. Gdy proces linienia dobiegnie końca owad przegryza wylinkę i wychodzi z poczwarzego kokonu.
9 3 9
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-10T17:52:07+01:00
Po larwie następuje motyl a przed poczwarka jest gąsienica.
larwa się przeobraża
9 2 9