Odpowiedzi

2010-02-10T17:51:50+01:00
Znaczenie glonów:
a) są wykorzystywane jako pokarm w gospodarce rybnej
b) biorą udział w biologicznym oczyszczaniu wód
c) wydzielają tlen podczas fotosyntezy
d) zwiększają aerację, czyli napowietrzenie gleby, mineralizują glebę, wzbogacają glebę w próchnicę
e) wykorzystywane są jako pasza dla zwierząt (np. listownica, morszczyn)
f) stanowią białkowy pokarm dla człowieka (np. chlorella, listownica)
g) są źródłem witamin, jodu, boru, miedzi, soli potasowych i sodowych (np. morszczyn)
h) przemysł tekstylny wykorzystuje kwas alginowy (z brunatnic) do impregnacji tkanin (żeby były nieprzemakalne)
10 3 10
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-10T17:58:04+01:00
Glony, jako organizmy samożywne pełnią bardzo ważne i zróżnicowane funkcje w środowisku wodnym. Są one świetnymi producentami materii organicznej. W szczególności doceniane są glony, tworzące plankton- pożywienie roślinożernych drobnych zwierząt. Wzbogacają też zbiorniki wodne, w wytworzony w prociesie fotosyntezy tlen. Są organizmami pionierskimi, ponadto używanymi w celach kosmetycznych i kulinarnych.
9 3 9