Odpowiedzi

2009-10-11T15:42:57+02:00
Masa roztworu = 2000kg
masa wody = 1500kg
masa subs. = 2000kg - 1500kg = 500kg
Cp = 500 / 2000 * 100% = 25%
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-11T16:24:12+02:00
Mr - masa roztworu
ms - masa substancji
mw - masa wody
Cp = ?

Dane:
mr - 2000kg
mw (odparowana) - 1500kg
ms - ?
Cp = ?

Masa substancji to masa roztworu - masa wody.
Tak więc:
2000kg - 1500kg = 500kg

Masa substancji to 500kg.

Wzór na stężenie procentowe:
Cp = ms/mr * 100%
Cp = 500kg/2000kg * 100% = 25%

Stężenie procentowe tej solanki wynosi 25%.
23 4 23