Odpowiedzi

2010-02-10T17:52:19+01:00
M - mniejsza część w - większa część m + w = 380 /*10 w - m = w/10 ---> obie strony mnożysz przez 10 10m + 10 w = 3800 10w - 10m = w 10m + 10w = 3800 - 10m + 9w = 0 -------------------------- 19w = 3800 /:19 w = 200 ------------> obliczyłaś większą część m + w = 380 m + 200 = 380 m = 380 - 200 m = 180 -----------> obliczyłaś mniejszą część
2 1 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-10T17:54:43+01:00
Układamy układ równań:
x= kwota większa
y= kwota mniejsza

x+y=380zł
x-y=0,1x

y=380-x
x-(380-x)=0,1x

y=380-x
x-380+x=0,1x

y=380-x
2x-0,1x=380

y=380-x
1,9x=380

y=380-x
x=200

y=380 - 200
x=200

y=180
x=200
Odp. Kwoty podzielono na 180zł i 200zł
2 5 2