1) Ile saletry znajduje się w 2 kg 5% roztworu?
2) Ile wody zawiera 600 gram 10% roztworu?
3) W wyniku odparowania wody z 300 gram roztworu otrzymano 81g cukru. Jakie jest stężenie procentowe tego roztworu?

proszę pomocy! Z góry dzięki:*

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-11T15:45:03+02:00
1) mr= 2kg= 2000g
Cp= 5%
ms= ?

Cp= ms/mr * 100%
ms= mr * cp/ 100%
ms= 2000g*5%/100%
ms= 100g

2) mr= 600g
Cp= 10%
ma lub mH2O :jak kto woli:= ?

Cp= ms/mr * 100%
ms= mr*Cp/100%
ms= 600g*10%/100%
ms= 60g --> tyle jest substancji

ma= mr - ms= 600g - 60g= 540g -> tyle jest wody

3) W wyniku
odparowania wody z 300 gram roztworu otrzymano 81g cukru. Jakie jest stężenie procentowe tego roztworu?

mr= 300g
ms= 81g
Cp= ?

Cp= ms/mr * 100%
Cp= 81g/300g * 100%
Cp= 27%

Pozdrawiam ;)
5 5 5
2009-10-11T16:02:23+02:00
1) Ile saletry znajduje się w 2 kg 5% roztworu?

mr=2kg=2000g
Cp=5%
ms=?
ms=mr*Cp/100%
ms=2000g*5%/100%
ms=100g


2) Ile wody zawiera 600 gram 10% roztworu?

mr= 600g
Cp= 10%
ms= ?
ms= mr*Cp/100%
ms= 600g*10%/100%
ms= 60g
600g - 60g = 540g


3) W wyniku odparowania wody z 300 gram roztworu otrzymano 81g cukru. Jakie jest stężenie procentowe tego roztworu?

mr= 300g
ms= 81g
Cp= ?
Cp= 81g/300g * 100%
Cp= 27%






3 3 3