Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-11T11:06:32+01:00
1. Wartości:
dobre mienie, perły, kamienie, wiek młody, dar urody, miejsca wysokie, góry szerokie.
Te wartości nic nie dadzą, jak nie będziemy mieli dobrego zdrowia. Jak umżemy to i tak nie weźmiemy tego ze sobą.
2. Jak nie mamy siły, nie mamy zdrowia to świat dla nas nie wydaje się taki piękny jak wtedygdy mieliśmy siłę i zdrowie. Świat się wydaje wtedy taki nudny i ponury.
3. Tutaj poeta chciał podkreślić jak ważne jest zdrowie. Powiedział, że jest szlachetne, mamy więc je sobie ulubować, przypodobać. Chce wyrazić to, że mu bardzo zależy na tym zdrowiu i szczęsciu związanym z nim.
1 5 1
2010-02-11T12:26:37+01:00
1.Góry szerokie,perły,kamienie szlachetne,dary urody
Wartości te nie są zwykle bardzo cenne , bo najcenniejsze jest zdrowie i radość życia.
2.Odczuwając brak siły nie mamy ochoty do życia i pragniemy wrócić do tego co było.
3.Poeta pragnął ukazać sens zdrowia,to jakie jest ważne i jak powinniśmy o nie dbać.
2 5 2