Ojciec Adama chcąc go zachęcić do nauki matematyki obiecał mu dać 3 zł za każde dobrze rozwiązane zadanie ,ale za każde błędnie rozwiązane zadanie Adam będzie musiał oddać ojcu 2 zł.Adam otrzymał od ojca zestaw 20 zadań do rozwiązania.Po sprawdzeniu rozwiązanych przez Adama zadań okazało się ze ojciec musi mu dać 15 zł.Ile zadań Adam rozwiązał poprawnie,a ile błędnie.
Należy rozwiązać układem równań.
DZIĘKI!!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-10T17:57:36+01:00
X-liczba dobrze rozw zadan
y-liczba blednie rozw zadan
x+y=20
[3 zl dostaje za kazde dobrze, 2 oddaje za kazde zle czyli:
3x-2y=15

i uklad:
x+y=20/*2
3x-2y=15

2x+2y=40
3x-2y=15
+----------
5x=55/:5
x=11

x+y=20
y=20-x
y=20-11
y=9

x=11
y=9

poprawnych 11,blednych 9
2010-02-10T18:21:21+01:00
A - dobrze rozwiązane zadania
x - źle rozwiązane zadania
a+x=20
x=20-a
x=20-11
x=9

a=11
x=9
odp.
Adam rozwiązał 20 zadań z czego 11 dobrze rozwiązał a 9 źle rozwiązał.