1 wzorem w dziedzinie kultury byli dla rzymian
a etruskowie
b grecy
c katraginczycy
d galowie

2 wodociągi doprowadzające wode do miast rzymskich to ;
a amfiteatry
b akwedukty
c termy
d luki triumfalne

3 wyjaśnij co oznacza powiedzenie
a wszystkie drogi prowadza do rzymu
b i ty brutusie przeciwko mnie

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-10T17:56:44+01:00
1.b
2.b
3.a - wszystkie drogi któe są budoowane zawsze doprowadzą do rzymu
b. i ty najlepszy moj przyjacielu przeciwko mnie jestes
5 3 5
2010-02-10T18:01:04+01:00
1.b
2.b
3.a-to znaczy ze miasto rzym - stolica cesarstwa rzymskiego była "stolicą uwczesnego zycia politycznego, społecznego i kulturalnego świata
b-czyli ze najlepszy przyjaciel był przeciwko mnie
5 2 5
2010-02-10T18:03:12+01:00
1. b) grecy
2. b) akwedukty
3. wszystkie drogi prowadzą do rzymu- powiedzenie to opisywało stan faktyczny. Całe imperium rzymskie poprzecinane było tysiącami kilometrób dróg a ich dobry stan trzymał się bardzo długo.
i ty brutusie przeciwko mnie- w dzisiejszych czasach oznacza to niewdzięczność tego po kim się jej nie spodziewamy. w starożytnośći były to ostatnie słowa Cezara kiedy grupa spiskowców zasztyletowała go; były one skierowane do jego syna, który również był w tej grupie.
:))
4 5 4