Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-10T18:13:07+01:00
Wiadomo, ze Herkules (grecki Herakles) wykonał 12 cięzkich, trudnych prac. Myslę, ze chodzi o to, że gdy jest np. niewyrównana walka jednego z wieloma to wtedy nie pomoże nawet Herkules, który znany jest wlasnie z odwagi, zreczności itp. Albo na wojnie jak wróg ma duzo wieksza przewagę, to wtedy ma zarazem wieksze szanse na wygraną, a tej mniejszosci nie pomoze przed przeciwnikami nawet Herkules (chciaz nie zawsze ci, których było więcej wygrywali!)... Hm... można tutaj wytoczyc kilka takich dosłownych przykładow.
5 3 5
2010-02-10T18:18:41+01:00
Łacińskie przysłowie "Nec Hercules contra plures" w dosłownym tłumaczeniu oznacza, że nawet Herkules nie poradzi sobie przeciwko wielu.
Jednak wg mnie ta sentencja w głębszym tego słowa znaczeniu chce nam przekazać, że jedna osoba nie jest w stanie wygrać z większą iloscią. Dlatego też mówimy 'w grupie siła" tzn. im więcej ludzi, którzy są za nami tym lepiej dla nas.
Uważam,że to przysłowie ma nam dać do myślenia, w chwili, w której próbujemy "ruszyć do boju" bez naszej "grupy"!
3 3 3