Odpowiedzi

2010-02-10T17:58:54+01:00
Kapelusz
Czerwony (pomarańczowy lub żółty - jeżeli brakuje niektórych składników barwnych), pokryty białawymi plamkami, o średnicy do 20 cm.
Blaszki
Białe lub bladożółtawe, gęsto ustawione, nie przyrośnięte przy trzonie.
Trzon
Biały lub żółty, o wysokości do 20 cm z pierścieniem. Nasada trzonu bulwiasta, otoczona wałeczkowatym zgrubieniem i bez wyraźnej pochwy.
Miąższ
Biały, kruchy, nie zmienia koloru po uszkodzeniu, bez zapachu i o łagodnym smaku.
Wysyp zarodników
Biały. Zarodniki gładkie, elipsowate, o rozmiarach 9-11 x 6-9 μm.
Biotop, Wymagania
Rośnie często w młodych zagajnikach brzozowych, lub sosnowo-brzozowych, ale także w innych lasach liściastych, iglastych i mieszanych. Występuje od lipca do listopada.

2.ciepło być ubranym nieprzemakalne buty i kurttka
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-10T18:08:28+01:00
Czerwony kapelusz poryty białymi plamkami o średnicy 20 cm.
Białe lub bladożółtawe blaszki, gęsto ustawione, nie przyrośnięte przy trzonie.
Biały lub żółty trzon, o wysokości do 20 cm z pierścieniem. Nasada trzonu bulwiasta, otoczona wałeczkowatym zgrubieniem i bez wyraźnej pochwy.
Biały, kruchy miąższ, nie zmienia koloru po uszkodzeniu, bez zapachu i o łagodnym smaku.
Biały. Zarodniki gładkie, elipsowate.
Wszystkie muchomory są bardzo trujące.

Na grzybobranie powinniśmy zawsze zakładać kalosze i czapkę.Mieć przy sobie ostry nożyk lub scyzoryk.Wkładać grzyby do koszyka lub do wiaderka nie do plecaka(bo zgniją).Trzeba nosić przy sobie kieszonkowy atlas grzybów.






Mam nadzieję że pomogłam i liczę na najlepszą.
(8-)
1 5 1