Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-10T18:02:25+01:00
100g roztworu 30% (30 + 70)
30g - sol
70g - woda

nowy roztwor x%
30g - sol
70g + 50g = 120g woda

30g + 120 g = 150g -- masa roztworu
(30g/150g) * 100% = 20%

Odp. otrzymano 20% roztwor.
3 5 3
2010-02-10T18:05:05+01:00
Dane
mr=100g
cp=30%
dolano 50 g wody Cp2=?

ms= Cp*mr/100%

ms=30*100/100
ms=30g

ms2=30g mr=100g+50g=150g
cp2= ms*100%/mr
cp2=30g*100%/150g
cp2=20%
odp. Stężenie otrzymanego roztworu wynosi 20%
2 5 2