Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-11T15:41:35+02:00
Dane
m=1,5kg =1500g
V=500cm3

Szukane
d=?

d=m/V
d=1500g/500cm3=3g/cm3

Gęstość bryły wynosi 3 gramy na centymetr sześcienny.
4 4 4
2009-10-11T15:44:00+02:00
D=m:v
d- gestosc
m- masa
v- objetosc

d= 1.5 :500 = 0.003 kg/cm szesciennych

0.003 kg = 3 gramy

Odp. gestosc wynosi 3 gramy na cm szescienny ;]
1 1 1
2009-10-11T15:46:48+02:00
Dosyc proste zadanie. A więc tak, korzystamy ze wzoru δ(ro)=m/V gdzie ro - gęstość, m -masa , V - objętość,
wiemy,że:
V= 500cm³ = 0,5 dm³
m=1,5kg
Następnie podstawiamy do wzoru

δ= 1,5kg/0,5 dm³= 3 kg/dm³