Pilne jak sie nazywa książka o tym streszczeniu i kto jest jej autorem..?
Sara Crewe jest córką bardzo bogatego kapitana, który kocha ją nad życie. Zostaje przez niego wysłana do pensji panny Minchin, która wyczuwając możliwość zysku czyni z Sary pokazową wychowankę. Niechęć zaczyna do niej odczuwać po incydencie na lekcji j. francuskiego, na której okazuje się, że Sara jest pół-francuzką. Ponadto Sara ma wielki talent do opowiadania historii, piękną lalkę Emilkę i największego wroga- Lawinię.W trakcie pobytu w szkole Sara zaprzyjaźnia się ze służącą, Rózią. Tymczasem szkołę obiega wiadomość o kopalniach diamentów, w który to projekt zaangażował się ojciec Sary. Szczęście dziewczynki nie trwa długo. Już w dniu swoich urodzin dowiaduje się, że kopalnie diamentów nigdy nie istniały, a jej ojciec umarł ze zmartwień, porzucony przez przyjaciela.
Zostaje służącą na pensji, często głoduje i mieszka na poddaszu, gdzie zaprzyjaźnia się z rodziną szczurów.
Pewnego dnia przeprowadza się w pobliże "Pan z Indii", który okazuje się być przyjacielem ojca Sary. Zanim sprawa wyszła na jaw, zdążył zrobić dla niej wiele dobrego, m.in. podarował jej mnóstwo mebli i dostarczał pożywienia.
Gdy wszystko się wyjaśniło, Sara zamieszkała razem z nim.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-10T18:02:29+01:00
"Mała Księżniczka" autor: Frances Hodgson-Burnett
  • Użytkownik Zadane
2010-02-10T18:03:32+01:00
2010-02-10T18:04:26+01:00
Mala ksiezniczka - Frances Hodgson Burnett