Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-10T18:07:34+01:00
-brak oczu i zmysłów węchu,
-wchłanianie pożywienia całą powierzchnią ciała,
-opływowy kształt ciała,
- narządy czepne
- komórki receptorowe zmysłów ułatwiające odnalezienie i penetrację gospodarza (u larw)
- powłokę ciała przystosowaną do pobierania pokarmu, a jednocześnie chroniącą przed
enzymami trawiennymi gospodarza
- zdolność do oddychania beztlenowego
- ogromne moŻliwości rozrodcze, skomplikowany cykl Życiowy, rozwój z przeobraŻeniem, zdolność larw do rozmnaŻania, obojnactwo.
109 3 109
2010-02-10T18:11:39+01:00
1)płaskie ciało-zajmuje mało miejsca w jelicie
2)ciało okryte oskórkiem-chroni przed strawieniem tasiemca i wchłania pokarm
3)przyssawki i wieniec haków-przytwierdzają do żywiciela
4)brak przewodu pokarmowego-pobiera strawiony pokarm
5)obojniactwo-zapewnia ciągłość gatunku
6)samozapłodnienie-zapewnia ciągłość gatunku
7)ogromna rozrodczość-zapewnia ciągłość gatunku
62 4 62