Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-10T18:08:20+01:00
Portret ten od wieków zachwyca historyków i twórców, a także zwykłych ludzi. Niektórzy z nich sądzą nawet, że Leonardo, który jak na epokę, w której żył był wyjątkowo inteligentny i oświecony (wręcz wyprzedzał swoją epokę), stworzył swój ukryty autoportret, a wyraz twarzy zwany "enigmatycznym uśmiechem" ma wyśmiewać nierozumność ludzi, którzy tego nie widzą. Jest to jeden z najsłynniejszych i najbardziej cenionych obrazów z czasów renesansu.
3 2 3
2010-02-10T18:10:38+01:00
Mona Lisa była żoną bogatego kupca. Nazywała się Lisa Gherardini. Była florencką damą. Na twarzy Mona Lisy widać figlarny uśmieszek. Skąd ten uśmiech? Podobno kiedy Leonardo malował ten obraz modelke rozsmieszali zabawni muzykanci i klauni. Obraz został niedokończony.
2 5 2
2010-02-10T18:18:42+01:00
''La Gioconda'' była zamowiona przez meza Mona Lisy , Francesco Giocondo, aby umiescic go w jadalni . Niestety Francesco nie chcial obrazu dlatego tez Da Vinci go zatrzymal. Portret nigdy nie trafił do Mona Lisy
2 3 2