Odpowiedzi

2009-10-11T16:00:07+02:00
A więc są to :
- prototypy broni palnej
-zarysy współczesnych granic
-języki (np. Polski, Angielski)
- zaczęło kształtować się pismo współczesnych narodów (np. Hiszpański, Francuski, Niemiecki)
-odkrycie Indii
- baśnie legendy i mity ("Pieśń o Rolandzi"
- kościoły, katedry
- do europy dotarło "0" za pośrednicwem arabów przez półwysep iberyjski
-witraże
-uniwersytety
- druk (Guttenberg)
- rozłam duchowy
- dokonania Leonardo Davinci


Najważniejszym dokonaniem średniowiecza było zastosowanie "0" co posuneło do przodu matematyke i dziedziny jej pokrewne (system dziesiętny) co doprowadziło do powstania systemu dwójkowego
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-10-11T17:16:22+02:00
Dorobek duchowny i materialny w średniowieczu ma swoje odbicie nawet w dzisiejszych czasach. Główną cechą kościoła był uniwersalizm polegający na podleganiu pod władzę kościoła wszystkich klas społecznych . Głową kościoła przez prawie całe średniowiecze był rzym z wątkiem niewoli awiniońskiej 1309-1377 , co pozostało co czasów teraźniejszych . Kościół zakładał szkoły co według mnie było najcenniejszym darem jaki mógł dać kościół.
Zostały powiastki i pieśni opiewające czynny rycerzy , co za tym idzie cała epoka z tym związana . Pozostały piękne zamki,baszty,ruiny,mury obronne , legendy. Skolonizowanie wszystkich europejskich terenów .