Odpowiedzi

2010-02-10T18:13:16+01:00
3⅓=-2*(½)+b
3⅓=-1+b
3⅓+1=b
4⅓=b
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-10T18:17:01+01:00
F(x) = ax + b - wzór funkcji liniowej
dana jest funkcja y = -2x + b
C=(-½, 3⅓) należy do wykresu tej funkcji,
więc za x wstawiamy -½, a za y wstawiamy 3⅓
3⅓ = (-2)*( -½) + b
1 + b = 3⅓
b = 3⅓ - 1 = 2⅓
wzór
y = -2x + 2⅓
Odp. Dla b = 2⅓ punkt C=(-½, 3⅓) należy do wykresu
funkcji y = -2x + 2⅓