Jurek dojezdza do szkoly autobusem.Z domu na przystanek idzie 5 min.Autobusy odjezdzaja o 7.06,7.22,7.30,7.44,7.56 i jada 16 min.Z przystanku do szkoly Jurek idzie 3 min.
a)Ktorym autobusem musi jechac Jurek,aby byc w szkole przed 7.50?
b)O ktorej godzinie dotrze do szkoly,jesli wyjdzie z domu o godzinie 7.05

3

Odpowiedzi

2010-02-10T22:47:57+01:00
A)7.22
ponieważ idzie na przystanek 5 min jedzie autobusem 16 min i z przystanku do skzoly idzie 3 min a wiec 5+16+3=24minuty wiec jak pojdzie autobusem o 7.22 to bedzie o 7.46
b)jak wyjdzie z domu o 7.05 bedzie w szkole o godzinie 7.29 poniewaz cała podroz zajmuje mu 24minuty.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-10T22:53:03+01:00
A.Musi wyjechać autobusem o 7,22
B.Dotrze do szkoły o godz 7,41 ponieważ jak o 7,05 wyjdzie z domu to o godz.7,10 będzie na przystanku musi poczekać na autobus, który przyjedzie o 7,22 póżniej będzie jechał 16 minut. z autobusu wyjdzie o 7,38 i do szkoły ma jeszcze 3min więc szkole bedzie 7,41
2010-02-10T23:06:43+01:00
A. 5+16+3=24min
7:50-24min=7:26

odp: musi jechać o 7.22 lub wcześniej

b. 7.05+24min=7:29

odp: dotrze do szkoły o 7:29