Odpowiedzi

2010-02-10T18:33:55+01:00
A+A+50+A+100=180
3A=180-150
3A=30/:3
A=10
B=A+50
B=60
C=A+100
C=110
odp
kat przy wierzcholku A ma 10*, kat przy wierzcholku B ma 60* a kat przy wierzcholku C ma 110* i cale zadanie.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-10T18:36:02+01:00
A: a
B: a+50
C: a+100

a+a+50+a+100=180
3a=180-100-50
3a=30
a=10

kat a=10 stopni

kat b=10+50=60 stopni

kat c=10+100=110 stopni

sprawdzenie . wiadomo ze suma katow w trojkacie ma 180 stopni wiec:10+60+110=180