Liczby spełniające równania :
1. Czy podana liczba spełnia równanie ?
a). 2x+1 = 9 - 2x, 2
b). 3(2x - 5 ) = 1 - 4x, 1 1/2
c). 4(y - 6 )- 3y = 2(y - 9 ), -6
2. Wymyśl dwa równania , które mają to samo rozwiązanie - wybraną przez Ciebie liczbe ... :)

2

Odpowiedzi

2010-02-10T18:37:17+01:00
A)2x+1 = 9 - 2x
2*2+1=9-2*2
4+1=9-4
5=5
Tak
b) 3(2x - 5 ) = 1 - 4x
6x-15=1-4x
6*1 1/2-15=1-4*1 1/2
9-15=1-6
-6=-5
nie
c)4(y - 6 )- 3y = 2(y - 9 )
4y-24-3y=2y-18
4*(-6)-24-3*(-6)=2*(-6)-18
-24-24+18=-12-18
-30=-30
tak
9 4 9
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-10T18:50:54+01:00
A) 2*2+1=9-2*2
5=5 spełnia
b)3(2*1 1/2 -5)= 1-4* 1 1/2 .. zamień to 1 1/2 na niewłaściwy czyli trzy/drugie
3(3-5)=1-6
9-15=-5
-6≠-5 nie spełnia
2.
pierwsze rownanie
2(4x+6)=4x-8
8x+12=4x-8
4x=-8-12
4x=20 /÷4
x=5

drugie równanie
4(5x+5)=15x+45
20x+20=15x+45
20x-15x=45-20
5x=25 /÷5
x=5

sorry że bez c) :P
9 4 9