Szymon zdobył 54 punkty ze sprawdzianu składającego się z piętnastu zadań . Za każdą dobrą odpowiedź otrzymał 5 punktów , a za złą lub brak odpowiedzi tracił 2 punkty . Ile zdań rozwiązał prawidłowo ?
Proszę o analizę , ułożenie równania

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-10T18:37:12+01:00
X-liczba dobrze rozw zad
5-pkty za dobrze rozw zad
-2-pkty za zle rozw zad lub za brak odp

5x+ (15-x)*-2=54
5x -30+2x=54
7x=84/:7
x=12
2 5 2
2010-02-10T18:40:32+01:00
X - dobre odpowiedzi
y - złe odpowiedzi lub brak odpowiedzi

x+y=15
5x+(-2y)=54

x=15-y
5x+(-2y)=54

5(15-y)-2y=54
75-5y-2y=54
-7y=-21
y=3

czyli x jest 12
2010-02-10T18:40:57+01:00
Miałem to same zadanie i nauczycielka mi je zrobiła wiec Ci podam :

x*5 - ilość zadań poprawnych
(15-x)*2 - ilość błedych zadań
x*5-(15-x)*2=54
5x-30+2x=54
7x=54+30
7x=84|:7
x=12

mam nadzieje że pomogłem
1 5 1