Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-10T18:40:17+01:00
Procentowa zawartośĆ pierwiastków w kwasie siarkowym (VI) H2SO4
m H2SO4 = 2*1u + 32u+4*16u = 98 u
Z% H= (2u/98u) *100% = 2,04%
Z% S = (32u/98u) *100% = 32,65%
Z% O= 100%- (2,04+32,65) = 65,31%
113 1 113
2010-02-10T18:40:52+01:00
Kwas siarkowy VI
wodór: 2g/98g * 100% = 2, 04%
siarka: 32g/98 * 100% = 32,65%
tlen: 16 * 4/ 98 * 100% = 65,3%
41 4 41