PILNE !!!

Podczas zawodów w biegach narciarskich na 30 km jeden z zawodników biegł przez 20 km z szybkością 25 km/h. Lecz potem osłabł i ostatnie 10 km biegł z szybkością 15km/h. Drugi zawodnik lepiej rozłożył siły i utrzymywał tempo 20km/h przez cały dystans. Oblicz, który z nich miał lepszy wynik.

2

Odpowiedzi

2009-10-11T16:13:25+02:00
V=S/t |*t
Vt=S |/V
t=s/V

t= 30km / 20 km/h = 3/2h = 1.5 h

t=s/V
t= 20km / 25km/h = 0.8 h = 48 min

t=s/V
t= 10 km / 15km/h = 2/3 = 40 min

40 + 48 = 88 minut

/ - dzielenie
* - mnozenie
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-11T16:20:05+02:00
Pierwszy narciarz:
60min-25km bieg z prędkością 25km/h
x-20km
x=(60*20)/25=48min

60min-15km bieg z prędkością 15km/h
x-10km
x=(60*10)/15=40min

48+40=88min

drugi narciarz:
60min-20km
x-30km
x=(60*30)/20=90min

zatem narciarz 1 szybciej pokonał wyścig