Odpowiedzi

2009-10-11T16:07:58+02:00
Dane:
mr = 300g
Cp = 5%
ms = ?
m wody = ?

Wzór na Cp:
Cp = ms/mr * 100%

Trzeba z tego wzoru wyznaczyć masę substancji (ms). Już wyznaczone:

ms = Cp*mr / 100%
ms = 5% * 300g / 100% = 15g

Tyle gram susbstancji (tej soli) trzeba zmieszać.
Teraz ile trzeba zmieszać wody. Wzór na masę roztworu to:

masa roztworu (mr) = ms (masa sub.) + mw (masa wodu).

Teraz analogicznie. Skoro mamy masę substancji i masę roztworu to masę wody już możemy obliczyć:

m wody = masa roztworu - masa substancji
m wody = 300g - 15 g = 285g.

Odp. Należy zmieszać 15g substancji i 285g wody.
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-11T16:10:45+02:00
300 g ----- 100 procent
x ----- 5 procent


100 x = 1500 / : 100
x = 15


300g - 15 g = 285 g


Odp. Należy zmieszać 15 gram soli i 285 g wody.
1 5 1