Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-10T19:00:44+01:00
Wzór na wysokość Δ równobocznego to : a√3/2
Wiemy z zadania , że :
a = H + 3, czyli mamy :

a = a√3/2 + 3
2a=a√3+6
2a-a√3=6
a(2-√3)=6
a= 6/[2-√3) - pozbywamy się niewymierności z mianownika :
a=6(2+√3)
1 3 1
2010-02-10T19:01:50+01:00
X- bok trójkąta
x-3 to wysokośćtrójkąta

wzór na h tójkąta równoobocznego a√3
h=⁻⁻⁻⁻⁻
2


x-3= x√3
⁻⁻⁻⁻⁻ /*2
2
2x-6= x√3/²
4x²-36=3x²
x²=36/√
x=6
2 1 2