Odpowiedzi

2010-02-10T19:02:20+01:00
Wpływ naszego życia na życie kościoła jest bardzo durzy ponieważ jak by nas nie było to nikt by tam nie uczeszczal nie modlil sie a jak zyjemy to jestesmy w modlitwie i uczeszczamy do kościoła
2 1 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-10T19:02:26+01:00
Kościół - oceniany od strony „ludzkiej” - ukazuje się nam jako niezbyt doskonała społeczność, pełna egoizmu i rozłamów. Świętość osób należących do Kościoła polega na miłości, na bezinteresownej służbie Bogu i braciom. Dopóki lud Boży nie przekształci się ostatecznie w królestwo Boże, w życiu człowieka razem z porywami miłości będzie współistniał także grzech, egoizm. W świętym Kościele żyją obecnie ludzie grzeszni, potrzebujący ustawicznej” pokuty i oczyszczenia. Kościół zatem jest święty, lecz równocześnie ciągle się doskonali i uświęca.

Mówiąc o „grzesznikach”, mamy zazwyczaj na myśli nie siebie, lecz innych. Także z „grzesznym Kościołem” utożsamiamy raczej bliźnich niż siebie. Skarżąc się na Kościół zapominamy, że sami do niego należymy i że od świętości naszego życia zależy w jakimś stopniu jego świętość
3 4 3