Odpowiedzi

2010-02-10T19:06:05+01:00
F=20N
s=5m
t=5s
a=v/t
v=?
v=s/t
v=5m/5s=1m/s
a=1m/s:5s=1/5m:s^2
m=?
m=F/a
m=20N/1/5m/s^2
m=100kg
6 3 6
2010-02-10T19:08:32+01:00
Masa ciała jest prosta podam na przykładzie jezeli wazysz 50 kg to jest 500N
z twojego zadania wynika ze 20N to jest 2 kg
jezeli ciało ma wprostproporcjonalna droge do czasu to jezeli przez 5s przebyło droge 5m
to na ciało przyspiesza 1m/1s
tak mi sie wydaje
POZDRAWIAM
6 2 6
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-10T19:14:55+01:00
Dane:
F=20[N];
s=5[m];
t=5[s].
Szukane:
a=?[m/s2];
m=?[kg];
II zasada dynamiki Newtona:
F=ma;
a=V/t;
F=(m*V)/t; V=2s/t,podstawiam za V;
F=2ms/t2,wyznaczam m;
m=(F*t2)/2s;
jednostka :
[m]=[(N*s2)/m]=[kg];
obliczenia:
m=(20*25)/10=50[kg];
wartość a(przyspieszenia )wynosi;
a=F/m,(II-zasada dynamiki);
a=20/50=0,4[m/s2];
Odp.m=50[kg];a=0,4[m/s2].
10 3 10