Hej proszę, potrzebne mi to na jutro:
1.Trasa rajdu samochodu przez Saharę na mapie wynosi 2,5 cm. Skala mianowana tej mapy to 1cm-500 km. Oblicz długość trasy w rzeczywistości?(obliczenia)

2.Dokończ zdania:
Trawiasta kraina z pojedynczymi drzewami w afryce to........
Skupisko zieleni na pustyni to..........

3.Na jakiej półkuli leży Afryka?
Na jakiej półkuli leży Europa?
Na jakiej półkuli leży Antarktyda?
Na jakiej półkuli leży Ameryka Południowa?

4.Długość odcinka Nilu na mapie wynosi 1,5 cm. Skala mianowana tej mapy to 1cm- 1500km. Oblicz długość tego odcinka w rzeczywistosci?(obliczenia)

3

Odpowiedzi

2010-02-10T19:05:22+01:00
1250 km

sahara
tundra

północnej
ppołódniowej
połódniowej
północnej
1 5 1
2010-02-10T19:09:32+01:00
1) 2,5cm=1250km
bo 1 cm=500km 2cm=1000km a 0,5cm=250km bo jest to połowa

Czyli odp Długość trasy to 1250km


2)a)sawanna
b)oaza

3)południowej
północnej
północnej
południowej

4)
1cm= 1500km
0.5cm= 750km

1.5cm=2250km

1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-10T19:54:00+01:00
1.
2,5cm:
1cm=500km 1cm=500km 0,5cm=500km:2(½)=250km
500km+500km+250km=1250km
3.
Afryka - północna , południowa, wschodnia, zachodnia
Europa - wschodnia, zachodnia, pólnocna
Antarktyda - południowa, wschodnia, zachodnia
Ameryka południowa - północna, południowa, zachodnia
4.
1,5cm:
1cm=1500km 0,5cm=1500km:2(½)=750km
1500km+750km=2250km
1 5 1