Mam na jutro zadane, zadanie którego nie potrafię rozwiązać...proszę o pomoc :)


Skrzyżowano homozygotyczne świnki morskie o sierści czarnej (W)
i długiej (l) z homozygotycznymi o sierści białej (w) i krótkiej (L).Wskaż stosunek fenotypowy u potomstwa z krzyżówki, pomiędzy osobnikiem z F1 a świnką o długiej i białej sierści.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-11T16:36:03+02:00
P: WW - czarny X ww - biała
ll - długowłosy LL - krótkowłosa
genotyp: Wl wL

F1: Wl
wL WwLl fenotyp: 100% czarne krótkowłose


F1: Ww - czarny X ww - biała
Ll - krótkowłosy ll - długowłosa
genotyp: WL Wl wL wl wl

F2: WL Wl wL wl
wl WwLl Wwll wwLl wwll

fenotyp: 1:1:1:1 czarny krótkowłosy : czarny długowłosy : biały krótkowłosy : biały długowłosy
1 5 1
2009-10-11T16:42:49+02:00
Potomstwo będzie miało czarną i krótką sierść.
1 W l
2
w wW wl
L LW Ll
1 5 1