Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-10T19:21:35+01:00
Hej. podam ci wiecej niz trzy różnice i wybierzesz te, twoim zdaniem najlepsze.

1. Nicienie mają wydłużony, obły kształt ciała a płazińce płaski. Tutaj nie da się za wiele omówić...
2. Większosć nicieni (m.in. glista ludzka) jest rozdzielnopłciowa, samce są mniejsze od samic. Poprzez takie rozmnażanie organizmy potomne sa podobne, ale nie identyczne do rodziców. Natomiast płazińce rozmnażają się bezpłciowo-są obojnakami, co oznacza, że organizmy potomne są identyczne jak organizm rodziciela.
3. Wnętrze ciała nicieni jest wypełnione plynem , natomiast wnetrze płazińców wypełnione luzno połączonymi komórkami.
4. Układ pokarmowy u nicieni ma postac elita w kształcie prostej rurki, na której poczatku jest otwór gębowy a na końcu odbyt. Płazińce jelitomaja rozgalęzione ale brak otworu odbytowego (w ogóle brak układu pokarmowego)
1 5 1
2010-02-11T00:08:35+01:00
No to tak
kształt płazince są płaskie a nicienie maja obły kształt
płazińce to obojnaki, natomiast nicienie są rozdzielnopłciowe
u tasiemca brak odbytu natomiast u glisty on jest

to są najważniejsze 3 cechy