ZASTOSOWANIE TWIERDZENIA PITAGORASA

CZWOROKĄTY

zad.1
Narysowany czworokąt to równoległobok. Oblicz długość odcinka z. Rys.

zad.2
a) Oblicz długość przekątnej kwadratu o boku 4.
b) Jaką długość ma przekątna prostokąta o bokach 5 i 10?
c) Oblicz długość boku rombu o przekątnych długości 10 i 6.

zad.3
Oblicz obwody narysowanych trapezów. Rys.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-10T19:23:28+01:00
Zad. 1
5 (do potęgi 2 ) + 7 (do potęgi 2) = z (do potegi 2)
25+ 49= z (do potęgi 2)
74= z (do potęgi 2) / √
z=√74

Zad.2
a) 4(do 2) + 4(do 2)= x (do 2)
16+16= x(do 2)
32=x(do 2)
x= √32

b) 5 (do 2) + 10 (do 2) = x (do 2)
25+100= x (do 2)
125= x(do 2)
x= √125

c) 5 (do 2)+ 3 (do 2) = x (do 2)
25+9= x (do 2)
34= x(do 2)
x= √34

W tym zad. 3 to chodzi Ci o zad. 10 z książki Matematyka z plusem nowa wersja ??

Jak tak to to jest rozwiazanie:
a) 12 (do 2)+ 6 (do 2) = x (do 2)
144+36= x (do 2)
180=x (do 2) / √
x= √180
Ob.= 17+6+5+6√5= 28+ 6√5

b)
x (d0 2)+ 5(do 2)= 8 (do 2)
x (do 2)+ 25= 64
x (do 2)= 64-25
x (do 2) = 39 /√
x= √39
Ob.= 8+5+13+17+√39= 43+√39

c)
4 (do 2)+ x (do 2)=5 (do 2)
16 + x (do 2)= 25
x (do 2) =9 /√
x= 3
Ob. 10+5+5+4=24
2 5 2
2010-02-10T19:28:52+01:00
1 .
a=14-9=5
b=7
c=?

a²+b²=c²
c²=5²+7²
c²=25+49
c²=74/ √
c≈8,61

2.
a)
a=4
b=4
c=?

a²+b²=c²
c²=4²+4²
c²=16+16
c²=32/ √
c≈5,66

b)
a=5
b=10
c=?

a²+b²=c²
c²=5²+10²
c²=25+100
c²=125/√
c≈11,18

3 .
a)
a=17-5=12
b=6
c=?
a²+b²=c²
c²=12²+6²
c²=144+36
c²=180/√
c=6√5

Ob=c+a+d+b+d
Ob=6√5+12+5+6+5
Ob=6√5+28

b)

b=5
c=8
a=?
a²+b²=c²
a=?



1 1 1