1.Podaj prawidłowy skład moczu oraz wymień substancje ,których nie powinno być w moczu zdrowego człowieka.
2.Omów działanie wazopresyny w regulacji produkcji moczu oraz wpływ alkoholu na ten proces.
daje naj
na dzisiaj
jak będzie dobrze daje dodatkowe pkt

3

Odpowiedzi

2010-02-10T19:15:32+01:00
1. w moczu występuje
*96% wody
*2,5% azotowych produktów przemiany materii (głównie mocznik)
*1,5% soli mineralnych
*minimalne ilości innych substancji, np. barwników żółciowych (nadają moczowi kolor, zapach i smak).

W moczu zdrowego człowieka nie powinny znajdować się cukry, białka, krwinki czerwone i krwinki białe oraz bakterie. Obecność któregoś z tych czynników może być objawem choroby:

* cukier w moczu może oznaczać cukromocz - objaw cukrzycy
* białko w moczu może oznaczać białkomocz - zaburzenia w pracy wątroby (np. żółtaczka)
* limfocyty oraz bakterie w moczu - objaw (np. roponercza).
10 4 10
2010-02-10T19:28:35+01:00
96% wody
2,5% azotowych produktów przemiany materii (głównie mocznik)
1,5% soli mineralnych

nie powinny znajdować się cukry, białka, krwinki czerwone i krwinki białe oraz bakterie


Wazopresyna zmniejsza poziom wody w moczu
5 2 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-10T19:52:14+01:00
1.Sklad moczu:
-96%wody
-2,5% azotowych produktow przemiany materii (glownie mocznik)
-1,5%soli mineralnych
-minimalne ilosci innych substancji ,np. barwnikow zolciowych (nadaja kolor ,zapach i smak)
W moczu nie powinno byc:
-cukru
-bialek
-krwinek czerwonych i bialych
-bakterii
2.Wazopresyna,jest to hormon,ktory gra kluczowa role wregulacji procesow zyciowych.Dziala ona na kanaliki nerkowe ,powodujac ,ze odzyskuja one wiecej wody i jonow sodu.
Alkohol,blokuje lub obniza dzialanie wazopresyny.Wzrasta wydzielanie jonow sodowych ,co powoduje zwiekszone wydalaniw wody.
13 4 13